poniedziałek, 10 lutego 2014

Lekcja Hiszpańskiego 2 dziś będą części ciała podstawowe zwroty oraaz dni i miesiące :)


   Mi cuerpo-moje ciało
    el pelo-włosy
    el oido-ucho
    la boca-usta
    la nariz-nos
    el dedo-palec u ręki
    la cabeza-głowa
    la mana-ręka
    la barriga-brzuch
    la pierna-noga
    el pie-stopa
    la rodilla-kolano
    el deto del pie-palec u stopy
¡Hola - Cześć
Escucho? - słucham ?
¿Cómo estás? - Jak się masz 
Te Amo - kocham cię 
¡Adios! - Do widzenia
dónde vives  - gdzie mieszkasz ?
Soy - Jestem
¿Quién eres? - Kto ty jesteś ?
Quién - Kto ?
Eres - Jesteś
¿De dónde eres? - Skąd jesteś?
de dónde - skąd
Te creo - wierze ci
Te qiero- kocham cię
amor- miłość
voy por ti -ide do ciebie
en mi mundo- w moim świecie
on beat - w rytm
Violetta siempre en mi vida- violetta zawsze w moim zyciu
vida- zycie
Thomas- tomek
León- Leon
Ludmilla- Ludmiła
Naty- Natalia
Maxi- Maks
Angie- Ania
Violet- fioletowy
 
Dni i Miesiące po Hiszpańsku !
Dni; 
poniedziałek - lunes
wtorek - martes
środa - miércoles
czwartek - jueves [hłewes]
piątek - viernes
sobota - sábado
niedziela - domingo
Miesiące; 

styczeń - enero
luty - febrero
marzec - marzo [marso]
kwiecień - abril
maj - mayo [majo]
czerwiec - junio
lipiec - julio
sierpień - agosto
wrzesień - septiembre
październik - octubre
listopad - noviembre
grudzień - diciembre
Chcecie jutro kolejną lekcję ? :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mam nadzieję że podobał ci się ten wpis :) Liczę na twoją opinię odnośnie posta w komentarzu :)